30 nap az álmomért

6+1 tipp újrakezdőknek – Jóga egyszerűen

Minden kezdet nehéz – tartja a mondás. Hát még az újra-kezdet, az újrakezdés! – Jóga egyszerűen vendégposztja

 

Jóga egyszerűen

Folyamatosan változunk, nemcsak mi magunk, hanem a környezetünk, a körülményeink.

Biztosan te is tapasztaltad már, hogy egy régi, jól bevált szokásodat, hobbidat fel kellett adnod, vagy csak egyszerűen kikopott a napi rutinodból: várandósság-szülés, vagy akár komolyabb betegség vagy sportsérülés után újra elkezdeni mozogni, vagy egy költözés miatt elmaradni a bevált edzőteremtől/jógastúdiótól, vagy párkapcsolat felbomlása miatt felhagyni a régebbi szabadidős tevékenységgel. 

joga ujrakezdes

Most -hűen önmagamhoz – próbálok olyan újrakezdők segítségére lenni, akik a jógázást vagy a mozgást szeretnék a napi menetrendjükbe visszaállítani. Aki egyszer már próbálta, és megtapasztalta ennek a komplex, holisztikus rendszernek az előnyeit, biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb visszatér hozzá. Bár ahogy fentebb is írtam, ahogy a kezdet, az újrakezdés sem mindig egyszerű…

Mivel tudjuk kicsit megtámogatni magunkat? 

 

Létezik néhány apróság, amivel könnyebbé teheted régi-új szokásod újbóli beépülését az életedbe:

 

1. Miért kezdjem újra? – Motiváld magad!

Motiváció – rengeteget halljuk ezt a szót mostanában, kicsit elcsépeltnek is hathat. Gondold végig, annak idején miért kezdted el, milyen célok ösztönöztek? Akár fel is írhatod magadnak, és ha így együtt látod mindezeket, tudatosítod is.

2. Kezdd kicsiben!

Ha hosszabb kihagyás után kezded újra a mozgást, legyél tisztában vele, hogy nem fog onnan menni, ahol abbahagytad. Először kisebb célokat állíts fel, fokozatosan növelve a terhelést, adj időt magadnak! Előfordul, hogy lesznek napok, amikor nem érzed jól magad, és nem megy a fizikai terhelés. Ha épp a jógát kezded újra, és nem vagy jól, de gyakorolnál, fogj egy jógás könyvet, és gyakorolj “mentálisan”! Olvass akár helyes kivitelezésről, akár légzőgyakorlatokról, bármiről, ami a témához kapcsolódik. Vagy keresd elő azt a jógás cikket neten, amit pár hete elmentettél, de még nem volt időd végigolvasni. 

jógakönyv

 

3. Amikor nincs kedved nekiállni…

…kicsit “csapd be” magad. Most nem konstans önáltatásra gondolok, hanem egy apró kis trükkre, amivel mindenképp jól jársz. Tudod, hogy milyen jól fogod magad érezni mozgás közben, és mennyivel mozgékonyabb, frissebb leszel utána, még sincs kedved leteríteni a matracot, hogy gyakorolj? Mondd azt magadnak, hogy oké, akkor ma csak 3 napüdvözlet és két plusz ászana. Aztán ha közben belemelegszel és többet csinálsz? Máris nyertél! Ha pedig valóban csak a 3 kört és a 2 plusz ászanát csinálod meg – nos, már az is több, mint a semmi…

jóga sun salutation

forrás: extendyoga.com

 

4. Szabd személyre a gyakorlásod!

Erről már írtam korábban az otthoni gyakorlás kapcsán, hogy sokszor érdemes kísérletezőnek, kreatívnak lenni egy-egy ászanával, vagy úgy igazítani azt, hogy jelenlegi edzettségi-hajlékonysági állapotunknak megfeleljenek. Ha nem megy valami, ne add fel, könnyíts rajta, vagy bátran használj segédeszközöket!

jóga segédeszközök

 

5. Ha elfogy a motivációd, meríts másoktól!

Találj olyanokat, akik esetleg hasonló cipőben járnak, osszátok meg tapasztalataitokat, nehézségeiteket! Lehet ez ismerős, barátnő, vagy akár egy egész közösség is támogathat – például a 30 nap az álmomért kezdeményezés:

30 nap az álmomért

 

6. Vehetsz bérletet egy stúdióba, vagy befizethetsz egy újrakezdő jógatanfolyamra

Ha már anyagilag is áldoztál rá, biztos, hogy nem hagyod ki az órákat egy múló rossz hangulat miatt. Ha az anyagi lehetőségeid korlátozottak, a neten is számos videót találni (bár némelyikkel nem árt óvatosnak lenni).

Annak idején én Erin Motz 30 napos jóga kihívását csináltam végig, napi 15-20 perces videókkal, minden nap emailben érkeznek az egy-egy testrész erősítését-nyújtását célzó gyakorlatok. 

jóga ászank

 

+1  – Úgy érzed, kicsit felejtettél már a jógás előképzettségedből? Semmi baj, az ászana sorozatom segíthet felfrissíteni pár alapot, ha szétnéznél köztük, kattints ide. 

 

Örömteli újrakezdést kívánok!

Amennyiben gerinces jellegű betegséged, panaszaid vannak, mielőtt bármilyen új mozgásforma gyakorlásába kezdesz, feltétlenül konzultálj a kezelőorvosoddal!

Olvasnál még? 

Ha tetszett a cikk, kövess a facebookon isahol akár naponta találkozhatunk, olvasni-, nézni-nézegetni-, hallgatnivalót gyűjtök össze nemcsak jógáról, hanem mozgásról, egészségről, külső-belső szépségről – csak természetesen!

https://www.facebook.com/jogaegyszeruen

 

Ha pedig érdekel, mit tehetsz 30 nap alatt az álmaidért, gyere és olvass, mesélj, vagy csak szurkolj a többieknek:

https://www.facebook.com/30nap/

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!